Hallo, we zijn...

19 januari 2014 - Paramaribo, Suriname

Vol frisse moed begonnen we de dag en namen de fiets:

" Vroeg uit de veren, wij gaan op pad vandaag.

Niets kan ons teren zelfs geen regenvlaaaaaaag!

Dwars door de regen, waar is de weg naartoe?

Wij worden fietsen nooit mooeeee!! "

Aangekomen bij ons project, startten we de dag met het ochtendgebed en gezang. Na een rondleiding, hebben we alle medewerkers van de stichting ontmoet. Na 30 keer "Hallo, ik ben..." te zeggen, stapten we de auto in met Margerie en Steffi richting de Nijverheidsschool. Tot onze grote verbazing kwamen we niet in een kleuterklas terecht, maar in een klas met enkele 18-jarige studenten kinderverzorging. Deze zouden we moeten begeleiden  tijdens het Kinderboekenfestival. We werken de boekjes: "Het vrolijke eendje", "Meneer Smikkel" en "Waar ben je, kleine beer?" uit op het boekenfestival in Nickerie. Het begeleiden van deze studenten verliep soms wat stroef, doordat hun motivatie niet altijd optimaal was. Gelukkig hebben we cheerleaderskills om deze dames op te peppen en aan te moedigen.

De volgende dag hadden we vrij. De perfecte dag om enkele dingen op orde te zetten, zoals naar de apotheek gaan, boodschappen doen, zwembad uittesten, simkaart kopen,... Vanaf volgende week hebben we elke vrijdag een date met de overpopulaire Mr. McDonald's om een verhaal te vertellen, daarom gingen we vanavond al eens een kijkje nemen hoe het daar verliep: helaas geen verteller te bespeuren... Hierdoor eindigde onze date in mineur. Ze was veel te vroeg gekomen en hebben daardoor het verhaal gemist. We gaan het volgende week dus op onze eigen manier  doen: een verhaal vertellen en hierbij een aansluitende activiteit voorzien. We maakten van het onaangename nieuws iets aangenaams door onszelf te trakteren op een McFlurry ! Het was al donker toen we terug naar ons huisje fietsten. Gelukkig werkten onze fietslichten, behalve bij Anneleen. Maar daar had zij een alternatief voor: een rammelende fiets. Die hoorde je al van ver aankomen.

De avond werd er een enkel maar beter op! We nodigden onze vriendinnen van lager uit om iets te gaan drinken in 't Vat en daarna te gaan feesten in de Touché. Een goede start van het weekend!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl