Jeepsafari

27 februari 2014 - Paramaribo, Suriname

Met de jeep door het oerwoud, met een stoet papegaaien om ons heen.

Met de jeep door het oerwoud, in het oerwoud ben je nooit alleen !

Vrijdag

We werkten op de stichting en 's avonds gingen we gezellig naar de MC Donald's.

McDonald's

De ouders van Anneleen zijn ook een kijkje komen nemen en we hebben dan met z'n allen gesmuld van een lekkere hamburger (behalve Bente dan ;-) ) We kropen snel in ons bed want de volgende morgen moesten we vroeg opstaan voor de jeepsafari.

Zaterdag

Nieuw weekend, nieuwe trip, nieuw avontuur. Met onze survival mood trokken we naar de jeeps aan het vat. We reden de stad uit en zaten al snel in de Savannah. P1090072We kropen in de laadbak van de jeep. Al joelend en al gillend vertrokken we naar de kreek. We moesten door het bos maar de weg was versperd. Gelukkig hadden onze gidsen hakmessen bij. Ze begonnen te hakken en we konden weer door. Het was geen ritje zonder gevaren, geregeld moesten we wegduiken voor laaghangende planten. We deden kleine tussenstop bij een termietenhoop. Ze maakten ons wijs dat deze termieten naar komijn smaakten. Dat moesten we natuurlijk eens proeven. We legden een vinger op de hoop en lekten de mieren van onze vingers. En inderdaad, ze smaakten naar komijn. Voor Bente was dit een grote stap, was het nu  vegetarisch of niet ? Wat vinden jullie ? Deze jeepsafari leidde ons niet alleen door de jungle maar ook reden we door een paar dorpjes. Onze namiddag hebben we gespendeerd aan een kreekje. We aten eerst wat bami en rijst en trokken dan onze bikini aan. Het water had de kleur van Cola, helaas proefde het niet zo lekker. Bij de kreek stond ook een boom met een touw aan. Hieraan konden we  onze Tarzan-moves laten zien (zie filmpje!). We slingerden een paar keer het water in. Onze armspieren doen er nog zeer van.

Gaan eten in Baka Foto

We hebben deze mooie, avontuurlijke dag afgesloten met een lekkere maaltijd aan de waterkant in het restaurant: 'Baka foto'.

Zondag

= kuisdag ! De varkensstal (zand van de safari zat overal) werd weer eens uitgemest. We hebben deze dag ook genoten van het zwembad. Anneleen is met haar mama en papa de markt gaan opzoeken en lekkere dingen gekocht.

Maandag

Isabelle en Bente hebben flink op de stichting gewerkt terwijl dat Anneleen met haar ouders nog een laatste tripje deden.'s Avonds hebben we de verjaardag van Roel gevierd, een collega van KdG. We moesten niet op de horloge kijken want we moesten niet vroeg opstaan omdat het een feestdag was: de dag van de revolutie.

Dinsdag

Revolutieplein

Laatste dagje van de ouders van Anneleen. De winkels waren dicht omdat het een feestdag was dus veel viel er niet meer te beleven. We hebben wat rondgewandeld in de stad, kraampjes bezocht en gaan eten terwijl Isabelle en Bente op verkenning trokken aan de waterkant en centrale markt. Zij werkten erna nog voor hun eindwerk en voor het kinderboekenfestival. Vermits het een feestdag was zijn Isabelle en Bente ook nog Sushi gaan eten.

Woensdag

Vandaag moesten we naar de studenten van de Nijverheidsschool om hen te evalueren over het vorige festival. Het was een moeilijke opgave om kritiek te geven De communicatie verliep niet altijd even gemakkelijk waardoor er soms andere dingen begrepen werden. Gedurende de namiddag werkten we verder aan de voorbereidingen aan het kinderboekenfestival. De laatste dagen, de laatste voorbereidingen. Het kinderboekenfestival Paramaribo komt altijd maar dichter en dichter bij.

Dooooeeeeeiiiii !! Vergeet zeker niet ons filmpje te bekijken van onze jeepsafari, zo weet je hoe het er aan toe ging ;)! Avontuur verzekerd!