Let's go to the beach.

13 februari 2014 - Paramaribo, Suriname

Zaterdag

Let's go to the beach, each

Let's go get away !

White beachWe vertrokken vroeg voor een dagje White beach met Rico, de taxichauffeur en de collega's van KdG. Na een lange rit vol tussenstops kwamen we aan. De taxibusjes zaten vol met allerlei zaken van deze stops: een bikini, een klein meisje, een watermeloen, bananenchips, gepofte rijst, ... Toen we aankwamen was het White beach-gehalte wat gezakt, het was slecht weer, er was geen volk en we vonden de weg niet goed. Maar toch hielden de regendruppels ons niet tegen om een plonsje te wagen in het water. Sfeer maken we zelf ! Door onze zonnedans en optimisme kwam de zon er toch eindelijk door. Het strand liep al snel wat voller, een busje vrienden van Rico de taxichauffeur hielpen daarbij. Ook sneed Rico een lekkere kokosnoot en watermeloen voor ons, waar we met z'n allen van konden smullen. Na een middagje zwemmen, bakken en braden begonnen we aan de terugreis met de nodige stops. Om deze dag goed af te sluiten, gingen we samen gezellig eten en zetten we nog een stapje in het bruisende uitgaansleven van Paramaribo.

Zondag = is naar goede oude traditie kuisdag !

We deden de was en de plas en vlogen dan in het schoolwerk. 's Avonds genoten we van onze huisgemaakte bami. Moe maar voldaan kropen we in onze nestjes.

Maandag

Working 9 to 5

What a way to make a livin

Maandag scheidden onze wegen voor even. Bente en Isabelle gingen naar het kantoor van de stage en Anneleen ging naar de vreemdelingendienst om haar MKV in orde te brengen. Dat was nog niet zo gemakkelijk. Na 2 taxi's te nemen kwam ze aan bij de vreemdelingendienst. Daar kreeg ze te horen dat het document dat ze de vorige keer had gekregen verouderd was en dat de regelingen vorige week nog aangepast zijn. Dat moest weer lukken natuurlijk ! Uiteindelijk is het MKV binnen en is het nu nog wat weken wachten op bericht dat het in orde is, op z'n Surinaams dus ! Ondertussen werkten Isabelle en Bente verschillende nieuwe stands uit voor het volgende kinderboekenfestival in Paramaribo. 's Avonds zwierden we onze heupen los. We vertrokken met de hele KdG-groep naar 't Vat, waar we onze eerste salsa-les kregen. De sfeer zat er direct goed in. We leerden de basisstapjes en dat ging al vlot ! 1,2,3    5,6,7     1,2,3   5,6,7     1,2,3    5,6,7,  ... Zo de hele avond lang. We gaven onszelf een daverend applaus en we vierden onze eerste prestatie met een drankje op het terras.

Dinsdag

De voormiddag brachten we door op het kantoor van de stichting, waar we werkten aan onze stands voor het kinderboekenfestival.

Ratten,

ze maken het zo vuil Kenneth

Ze maken ons zo ziek, Kenneth.

RAAATTEEEEN !!!

(zing dit op het melodie van Meisjes - Raymond Van Het Groenewoud)

Inderdaad ! Jullie lezen het goed, RATTEN !! We zijn ondertussen zeker al 10 ratten tegengekomen. Ze lopen in de keuken, bij de tafels en stoelen, achter ons gebouw en bij de vuilbakken. Gelukkig slapen wij op de bovenverdieping en hebben we dus minder kans om deze harige vriendjes als kamergenoot te hebben.

's Avonds hadden we de hele groep op bezoek, zo stegen de decibels en kregen we geen bezoek meer van de vieze pluizenbollen.

Woensdag

Eindelijk mochten we nog eens een school bezoeken. Het schooltje lag een straat Donthoschoolverder dan ons kantoor, helemaal niet ver dus. Het was een grote, maar toch ook een gezellige school. We bezochten 2 klasjes, de 4jarige en de 5jarige kleuters. Zowel de kleuters als de leerkrachten waren enthousiast en genoten van de activiteiten.

Wc-rollen shoppen !

De rest van de dag hebben we voor school gewerkt en naar de winkel geweest om o.a. wc-papier. We sloten de avond af met het goede nieuws dat we alle drie geslaagd zijn op alle theoretische vakken van het 3e jaar. We klonken een lekker glaasje wijn en genoten van een overheerlijk bakje bami. Olé !

Morgen nieuwe dag, nieuwe school, nieuwe kiddies !

1. Mama anneleen:
    13 februari 2014
    Hoi meiden,
    Weeral een mooi reisverhaal gelezen, alleen die ratten !
    Kunnen jullie geen gif leggen om die beesten weg te krijgen ?
    Veel plezier nog en tot volgende week !
    Tine, mama anneleen
  2. Paps en moesje Bente:
    20 februari 2014
    Een dikke proficiat van mij voor jullie. Knap wat jullie hebben gepresteerd op het boekenfestival, ik heb het filmpje op you tube gezien. Ik hoop dat jullie dit zo blijven doen voor de kinderen en dat iedereen er beter van wordt. Het moet een pracht van een ervaring zijn.

Doe zo voort en blijf het plezant maken.

Oma Bente