We zijn vertrokken!

15 januari 2014 - Paramaribo, Suriname

14 januari, 12.00:

Eindelijk kan onze langverwachte en veelbelovende reis beginnen. Meteen kwam ons eerste obstakel: Anneleen haar valies woog teveel. En niet 1 maar 2 kg teveel! Dus valies open en beginnen verdelen en selecteren. Nog enkele spullen teruggeven aan de mama en konden dan verder.

Op het vliegtuig een overvloed aan films en raar eten, maar toch wel lekker. Zie maar naar de foto met dat rooskleurige goedje. Wie weet wat het is? Want wij weten het nog steeds niet, na al dat proeven ;-)!

Wat hebben we geleerd vandaag? Ben je vegetariër, dan zou je dit best op voorhand melden, wil je kunnen eten ;-)!

Na 9u zakte de moed ons in de schoenen. Gelukkig waren we 20 minuten later veilig geland in de luchthaven van Paramaribo. Bij het uitstappen werden we verwelkomd met een warmtevlaag en een tropische bui. Helaas zat onze bikini niet in de handbagage!

Visum check, valiezen check, nu nog een taxi vinden... Een probleem? Nee, hoor, ze stormden op ons af! De enige Surinamers, die gehaast zijn!

Een hobbelige rit van een uur met de ramen wijd open en de haren door elkaar. Gelukkig bracht Surinaamse poëzie een beetje afwisseling!

22.30, plaatselijke tijd:

Eindelijk aangekomen op onze verblijfplaats! Maar het welkomstteam had verlof.. Hoe geraken we in onze kamer? Uiteindelijk kwam een rondbuikige man ons tegemoet, genaamd Kenneth! Hij toonde onze kamers en eindelijk konden we ons installeren. Nog even naar de winkel, gelukkig zijn deze open tot 23u, om een grote fles water en ontbijt voor de volgende ochtend te kopen.

Het einde van deze lange dag was aangebroken en het werd stil... Maar toen kwam het gegil! Bente had bezoek in bed van een salamander, dolle pret! Maar daar bleef het niet bij! Even later kreeg ook Isabelle bezoek van een dikke vriend: Edouard, de kakkerlak! We halen onze beste survival-skills naar boven. We begonnen met de salamander. Na een uur hebben we deze naar buiten kunnen leiden. Nu nog de kakkerlak... Maar Edouard, de kakkerlak, vond al dat beziens maar wat raar, hij is weggekropen, maar naar waar? Hebt u hem gezien, laat het ons dan weten, bij de foto's vindt u een afbeelding van onze dikke vriend. Bekijk hem zeker!

Slaapwel!!

1. Krisje:
    15 januari 2014
    Hallo,

zo te horen al spannende zaken mee gemaakt. Edouard de kakkerlak heb ik nog niet gezien, maar als ik hem tegenkom laat ik het weten.

Succes daar!
  2. Micheline:
    15 januari 2014
    Hahaaaa G E W E L D I G !
  3. Paps en moesje Bente:
    16 januari 2014
    Ons krisje een kikker, Bente een salamander..... het zit in de familie, he!
    Nog vele avontuurtjes toegewenst.
  4. Isabelle en Piet:
    16 januari 2014
    Veel plezier ginds, de groeten aan Eduard, en doe ook de groeten aan zijn 5000 familieleden ;)