Zwemmen met de fiets

2 februari 2014 - Paramaribo, Suriname

Maandag - Donderdag

The Final Countdown: De laatste week gaat in. Nog 7 dagen voor het Kinderboekenfestival in Nickerie.

Maandagochtend werd ons verteld dat we ons 100% moesten inzetten. We voelden een kleine druk, maar al snel hadden we door dat 100% inzet in Suriname = 50% in België. Toch deden we ons best en hebben van maandag tot donderdag verder gewerkt aan de inrichting voor onze stands. Uiteindelijk is alles afgeraakt en kijken al uit naar het Kinderboekenfestival!

Vrijdag

Vandaag moesten onze koffers binnen. We dachten hier 5 minuten voor te nemen, maar that was too good to be truth. Een lijstje met klusjes wachten ons op. Maar met ons groot samenwerkingsvermogen maakten we deze lijst in een uur of 2 volledig af. Samen werken en knallen maar, dat was ons motto!

's Avonds hadden we weer een date met Mr Mcdonald's. Alleen ging vrijwilligster voorlezen, genaamd Mandy. We moesten zorgen voor de aansluitende activiteit. Het was weer een gezellige avond. De kinderen kleurden er op los!

Na onze lekkere McFlurry moesten we onze tocht naar huis verderzetten. Hierbij ontdekten we een nieuwe sport: Zwemmen met de fiets! Het regende pijpenstelen, straten werden rivieren. De eerste twee minuten probeerden we de plassen te ontwijken, maar al snel merkten we dat dit geen zin had. Na enkele plassen te hebben uitgeprobeerd, kwam ons kinds zijn naar boven en beleefden we plezier aan onze nieuwe sport! We kijken er naar uit dit nog eens te doen!

Zaterdag

Laatste dag voor we vertrokken. We gingen de nodige inkopen doen om ons voor te bereiden. Tijdens het shoppen namen we een lunchpauze! Een heerlijke, vettige roti stond ons te wachten. Dit is een typisch gerecht hier in Suriname. Niet te vergeten wordt dit gerecht opgegeten zonder bestek, dus met de handen.

's Avonds hadden we een echte date deze keer met onze huisbaas. Hij nam ons mee naar de Zanzibar, een van de vele cocktails. De avond begon al goed met een muzikale rittende auto. Deze muziek kwam niet uit de auto, maar het waren de onderdelen van de auto, die rammelden of over de grond sleepten. Elke bult of put gaf een andere klank. Mozart had hier nog inspiratie uit kunnen halen! Op de terugweg dachten we de uitlaat te zijn verloren. Gelukkig konden we door de acherruit de stand van zake bijhouden.

Na dit avontuur besloten we te gaan slapen, zodat we fris waren voor de volgende dag.

Zondag

Vandaag is het zover! We vertrekken zo meteen naar het project en van daaruit vertrekken we naar Nickerie. Een 4-uur lange rit staat ons te wachten. We zijn heel erg benieuwd en kijken er naar uit! Wel zullen we tot donderdag geen internet hebben, dus zullen jullie eventjes geen nieuws van ons horen!

Foto's volgen later! Onze taxi is er net!

Doooeeeeegg!!

1. Krisje:
    21 februari 2014
    zwemmen met de fiets is de coolste sport die er bestaat. Ik denk dat het daar warm genoeg is om snel weer droge voetjes te hebben. ;) Genieten maar!