Het eerste weekend kan beginnen!

20 januari 2014 - Paramaribo, Suriname

Na een avondje op stap te zijn gegaan, permitteerden we onszelf om uit te slapen. Nadat iedereen was uitgeslapen, hadden we besloten om naar de openbare bibliotheek te gaan. We dachten openbaar, dat zal wel groot zijn... We kwamen de bib binnen en hadden al snel de afdeling 'kinderboeken' gevonden, niet moeilijk met een bib met minder als 10 rekken. Wanneer we onze boeken wilden uitlenen, kon dit niet zijn, want in Suriname staan ze namelijk stipt op hun siësta-uren.. 12u sluiten, hadden we wel snel geweten. Dus maandag moeten we teruggaan! Balen!!

Na deze teleurstelling zijn we onze heuse zoektocht begonnen naar de winkel Choi's. Dit zou je kunnen vergelijken met een Delhaize. Helaas bestaan er hier nog geen wegwijzers, dus hielden we het voor bekeken en gingen dan maar naar de supermarkt om de hoek.

Zondag = kuisdag!

"Grote wasjes, kleine wasjes,

Stop ze in je wasmachine

Laat maar lekker draaien... "

We namen niet enkel onze kamer onder handen, maar ook onze kleren. Jaja, dat geloof je misschien niet, maar kijk maar eens bij onze video's ;-) !

Na deze huishoudactiviteit hebben we de taxi richting onze collega's van lager onderwijs  ( Charlotte, Amal en Laura) genomen. Daar hebben we gewerkt aan onze stage-opdracht. Deze gaan we morgen voorstellen aan de organisatie.

Na het harde werken, namen we de taxi naar de stad.Met 7 in een taxi voor 5 is hier geen enkel probleem! We genoten van een etentje in de Zus en Zo, vlak over de Palmentuin, waar we ons weekend goed hebben afgesloten!

1. Ann (mama Bram):
    Dag Anneleen en co
    Leuke verhalen en foto's om mee van te genieten.
    Veel plezier nog verder...:)

groeten van Ann
  2. Paps en moesje Bente:
    20 januari 2014
    Nu we weten dat jullie zo goed zelf kunnen wassen, laten we hier alles liggen voor jullie thuiskomst. Leuk filmpje en foto's, ammuseer jullie nog en tot schrijfs, kijk of lees.
  3. Krisje:
    20 januari 2014
    ja wadde met zoveel in een taxi! Heb zo de indruk dat jullie in een rollercoster zitten... :) Amuseer jullie nog en jullie hebben hier in Nederland en België al een fanclubje. Heel veel collega's die komen informeren naar jullie.

Nog veel plezier en hou ons op de hoogte! :)
  4. Immeke:
    21 januari 2014
    Het ziet er inderdaad heel goed uit en dat jullie er iets van gaan maken is een feit.
    Geniet er maar van en laat het niet aan jullie harte komen.
    Bente bedankt voor de extra mail die zal ik morgen zeker beantwoorden ;-)
  5. Charlotte:
    21 januari 2014
    Amai, ziet er al goed uit daar! leuk om jullie verhalen te lezen, keep us posted :)
  6. Sven en Lotte (zus bente):
    22 januari 2014
    hoi zus, anneleen en isabelle

het ziet er naar uit dat alles goed gaat ginder! ik lees geregeld tussendoor de verhalen en bekijk dan de foto's ook en moet zeggen... het ziet er 'charmy' uit! geniet! dikke knuffel, Sven en Lotte